Transferuri elevi 2016-2017. S-au afisat informatii cu privire la cererile de transfer pentru anul scolar 2016-2017. Apasati aici pentru detalii.                           ANUNT! In zilele de 13.07.2017 și 14.07.2017, programul secretariatului este urmatorul: 9,00-12,00 inscrieri clasa a IX-a; 12,30-13,30 eliberare diplome Bacalureat.                           Anunt clasa V-a! Elevii care au fost admiși în urma testului de departajare la clasa a V-a, sunt rugați să vina sa completeze o cerere de transfer la CNLB.                           Atentie! S-au virat bursele pentru semestrul II, an scolar 2016-2017.                           Pana in data de 19.04.2017, se pot depune cereri cu privire la programul EURO 200, pentru subventionarea achizitiei de calculatoare.                           ANUNT! A fost schimbat orarul la inceputul semestrului 2, dar numai in cadrul salilor de clasa. Va rugam consultati orarul pe site.                           Lista elevilor admisi in urma testului de departajare pentru transferul in clasa a V-a                           Rezultatele testului de departajare la matematică, clasa a V-a, pentru transfer intersemestrial, pot fi consultate aici.                           IMPORTANT! Informatii referitoare la cererile de transfer depuse pentru clasele liceale.                           Aici puteti consulta rezultatele probei scrise in cadrul concursului pentru postul de secretar                           IMPORTANT! Informatii referitoare la cererile de transfer depuse pentru clasele gimnaziale.                            Aici puteti vedea rezultatul selectiei de dosare depuse pentru concursul la postul de secretar                           Anunt concurs post secretar CNLB                           ANUNT! S-a afisat noul orar valabil incepand cu data de 09.01.2017.                           ANUNT! In data de 28.11.2016 s-au virat pe carduri banii de transport(oct. 2016) si Bani de Liceu(sep., oct., noi. 2016)                           În săptămâna 14.11.2016 - 18.11.2016 la CNLB se va desfășura SĂPTĂMÂNA FRUCTELOR ȘI LEGUMELOR DONATE.                           SCOALA ALTFEL! Pentru activitatile care nu au afisata sala in dreptul activitatii, elevii vor lua legatura cu profesorul coordonator pentru stabilirea acesteia.                           In data de 10.10.2016, incepand cu ora 17,00 va avea loc sedinta cu parinti pe clase in cadrul CNLB                           Festivitatea de deschidere a cursurilor pentru anul scolar 2016-2017 va avea loc in 12 septembrie, incepand cu ora 8,30                           Aici puteti consulta repartitia elevilor la clasele a V-a si a IX-a, an scolar 2016-2017                           Transferul elevilor la sfarsitul anului scolar 2015-2016                           Aici puteti consulta rezultatele testului de departajare la clasa a V-a.                           In atentia elevilor inscrisi la clasa a V-a! S-au inscris 111 elevi, deci in consecinta in data de 01.07.2016, ora 9,00 se va sustine testul de departajare la matematica. Elevii vor intra in sali incepand cu ora 8,30.                           Anunt inscriere clasa a V-a! S-a modificat perioada de inscriere a elevilor de clasa a IV-a pentru clasa a V-a an scolar 2016-2017. Consultati pagina de admitere.                           ATENTIE! Au fost facute modificari la orar(sali de clasa) si au fost asfisate repartitiile la Competente Romana, azi 11.06.2016                           Festivitatea de încheiere a cursurilor la clasa a XII-a, în anul școlar 2015 - 2016, va avea loc vineri, 03.06.2016, începând cu ora 11,00                           Adresa MENCS - prelungire selectie profesori elaboratori curriculum                           Au fost afisate rezultatele elevilor CNLB la Simularea examenului de Bacalaureat 2016. Pentru vizualizare click aici.                           In data de 21.03.2016, incepand cu ora 17,00 parintii sunt invitati la sedinta pe clase ce va avea loc la nivelul colegiului                           INFORMATII DESPRE DESFASURAREA ORELOR SI A SIMULARILOR IN SAPTAMANA 07.03-10.03 PUTETI GASI AICI.                           Toti elevii claselor a V-a care au sustinut testul de departajare la disciplina Matematica, in timpul vacantei intersemestriale, au fost admisi la CNLB Sebes, in clasa a V-a A, conform hotararii CA al ISJ Alba                           Orarul valabil de la data de 15.02.2016 a fost actualizat in data de 13.02.2016, ora 13,30.                           Lista cu examenele de diferenta pentru elevii care au cerut transfer în semestrul al II-lea al anului școlar 2015-2016                           Informatii asupra dezbaterilor pe marginea noilor planuri cadru la nivel de gimnaziu                           S-au afisat informatiile pentru Burse in Germania pentru absolventii 2016                           S-au afisat bursele pentru semestrul I, 2015-2016.                           Salile de clasa si dirigintii pentru anul scolar 2015 - 2016, pot fi consultati aici.                           Precizari ore de Religie                           

Proiecte în desfășurare la CNLB Sebeș

Parteneriatul - schimb de experiență școlar între Colegiul Național "Lucian Blaga" Sebeș și "Wolfgang Ernst Gymnasium" Büdingen

Început în anul 2008 printr-un prioect pilot , în care o eleva olimpica naționala de la colegiul nostru a petrecut o saptamana la școala din Budingen, parteneriatul a ajuns în acest an la a șasea editie.
În vara anului 2008 Profesorul Ulrich Engler și soția acestuia Siglinde Engler au venit cu o idee nouă, ca în cadrul înfrățirii între orașele Budingen și Sebeș, să realizăm un schimb școlar între unitățile cele mai importante din aceste orașe. Astfel, din anul 2009, am început schimbul de experiență cu o grupă de 10 elevi și doi profesori, ca apoi în fiecare an sa mai adăugăm câte unul sau doi elevi, astfel încât în anul școlar 2013-2014 am participat de la Sebeș un număr de 13 elevi și doi profesori. În acest an elevii cu rezultatele cele mai bune la germană și la învățătură au fost aleși să își petreacă o săptămână în minunatul oraș Budingen, unde am participat la orele de curs de la gimnaziul Wolfgang Ernst și la diferite activități pe care le-am organizat împreună cu d-nul profesor Franz Alfred, partenerul cu care lucrez la acest proiect din anul 2012.
Elevii implicați în acest proiect și care s-au putut bucura de o experiență unică au fost: Hațegan Ana, Stănilă Ana-Maria, Danilă Răzvan din clasa a IX-a A, Bebeșelea Agnes din clasa a IX- D, Șerbănescu Vladimir din clasa a IX-a B, Roman Alin și Andruș Andreas din clasa a XI-a A, Dănilă Perta Mădălina și Cetean Mădălina din clasa a X-a F, Dănuletiu Maria Denisa din clasa a X-a C, Păcuraru-Cătană Laurentiu din clasa a XI-a F. Pentru unii aceast schimb de experientă a fost asa de placut încât au vrut neaparat să se mai intâlnească o data cu partenerii germani, astfel aceștia s-au reîntors pe acele meleaguri dupa doi ani. Daciana Pintilie și Eckart Casiana si-au reîntălnit colegii parteneri Franziska și Lukas.
Pentru mine personal, acest schimb îmseamna mult, materializarea visului a doi oameni dornici de a uni doua culturi diferite până la capat, făcându-i pe altii să înteleaga ca a trai în Uniunea Europeană nu se poate decat prin comunicare și prin cunoasterea reciprocă a culturilor din care provenim.
Pentru unii dintre elevii participanți, acest schimb a insemnat altceva, astfel Andrus Andreas a afirmat despre acestă experiență următoarele:,,Sincere idei despre schimbul școlar:
Schimbul acesta a însemnat, dincolo de distracții, activități, și eventuale prietenii, cunoașterea culturii și civilizației germane/nemțești, în special în domeniul școlii, pentru că, până la urmă, școala a fost obiectivul în jurul căruia ne-am desfășurat activitățile.
Pe mine unul, m-au surprins diferențele existente între sistemul german de învățământ, și cel românesc.
În primul rând, organizarea riguroasă a desfășurării evenimentelor, și anume faptul că profesorul intră primul în sală, și o părăsește ultimul; management-ul cărților, folosind o baza de date electronică; așezarea băncilor în formă de ,,mini amfiteatru’’ în săli; dar și orele, care iau forma unor cursuri în care elevii nu constituie un grup care rămâne mereu împreună, ci la fiecare materie, un elev are colegi diferiți.
Clădirea de învățământ devine locul potrivit în care elevii își pot exprima creativitatea, talentele, sau aptitudinile, căci am întâlnit pe holuri picturi făcute direct pe perete, numele elevilor din promoții care au absolvit liceul, diferite citate sau creații, realizate de către elevi.
Dincolo de acestea, mi-a atras atenția diferența mare de mentalitate și de concepție asupra școlii, a statutului profesorului, al elevului, și relația dintre aceștia doi. De multe ori cursurile iau forma unui dialog, în care se explică eventuale neclarități referitoare la materie, dar și împărtășirea unor idei personale. Iar dacă profesorul nu are dreptate într-o anumită privință, se conformează celor spuse de elev, nu îl tratează cu superioritate. Eu însumi am asistat la un dialog în care profesorul ,,a fost luat peste picior’’ în urma unui ‚apropo’ plasat cu tactică de către un elev, iar profesorul, neavând o replică adecvată, a preferat să se resemneze, nu să-i reamintească tânărului cine e profesorul și cine e elevul în sala aceea.
Când vine vorba de materia predată, ea nu este extrem de complicată, căci se pune accent mai mult pe dimensiunea practică a lucrurilor, decât pe cea teoretică, fiind folosite idei sau concepte simple, dar care să poată fi asimilate de toți elevii, iar mai mult, sa aibă aplicabilitate in viața de zi cu zi.
De asemenea, m-a impresionat libertatea care o aveau elevii în cadrul scolii, și anume aveau permisiunea de a discuta în timpul orelor (fără ca zgomotul să disturbe pe ceilalți), aveau mâncare și apă pe masă, și puteau să le consume oricând doreau, iar când intervenea o problemă, elevii erau liberi să o rezolve, fără a da explicații suplimentare profesorului. Practic, elevilor li se asigură condițiile necesare pentru a-și desfășura activitatea, nefiind în vreun fel ,,îngrădiți’’ (atât la propriu, cât și la figurat).
Desigur, la fel ca orice lucru, sistemul școlar german are și părți negative și unele dezavantaje. La începutul anului școlar se declanșează un haos general din cauza distribuirii cărților, dar acest lucru se soluționează după scurt timp. Cel mai evident dezavantaj mi s-a părut faptul că uneori libertatea e luată prea în serios de elevi, și anume elevii își permit să intre la curs când vor, chiar la jumătatea lui, pot să plece oricând, iar a saluta profesorul, este pentru nemți, ceva de domeniul fantasticului.
Din această experiență am concluzionat că nu există un mod de predare ideal care să fie aplicat în școli, și că sistemul românesc nu e ,,chiar așa rău’’ cum îl consideră multe persoane, chiar daca, a împrumuta câteva idei pozitive de la germani, este o propunere benefică pentru a îmbunătății sistemul nostru școlar, și deci, pe viitor, bunul mers al întregii țări. Andreas
Iar pentru Casiana aceasta reîntoarcere în Germania a fost o experientă a celor norocosi ,,Am descoperit fascinația de a călători devreme, fiind printre norocoșii care se bucură de mijloacele minime necesare unei asemenea fapte. De atunci, mi-am propus să văd cât mai multe țări, localități, oameni frumoși, să transcend granițele unei lumi gri și să iau contact cu o nouă cultură și un nou mod de viață.
De aceea, schimbul de experiență organizat de Colegiul Național ”Lucian Blaga” împreună cu Wolfgang-Ernst-Gymnasium a fost o inedită oportunitate de a îmi împlini dorința: aveam șansa să călătoresc într-o zonă mai puțin cunoscută turistic dar nu mai puțin frumoasă, însă puteam și să încerc să mă integrez în comunitatea locală prin faptul că urma să petrec o săptămână în cadrul unei familii și nu în spațiul impersonal al unui hotel.
Inițial am fost oarecum reticentă, poate și din cauza șocului cultural și de limbă, dar am descoperit că, în opoziție cu stereotipurile, ”nemții” sunt oameni calzi, primitori, dispuși să își deschidă casele pentru niște necunoscuți și să îi trateze ca pe membrii propriei familii. Am descoperit orașul, am legat noi și trainice prietenii, am împărtășit experiențe de viață și mi-am propus să revin.
Toate acestea au avut loc în anul 2012, atunci participând pentru prima dată la acest schimb de experiență. Deși îmi propusesem acest lucru, nu credeam că voi mai avea șansa să revin, cu toate că păstrasem legătura cu o familie din zonă, distanța fiind un impediment. Norocul mi-a surâs din nou, astfel că în anul 2014 am avut ocazia să îmi revizitez prietenii din Büdingen, împreună cu alți colegi, și să luăm din nou contact cu modul de viață german.
De data aceasta am petrecut mai mult timp la școală și împreună cu familia ce mi-a fost gazdă, adaptându-mă unui stil de viață relaxat, complet opus față de cel cu care am fost obișnuită. Această caracteristică este una pe care aș vrea să o adopt, pe lângă multe alte avantaje pe care le-am recunoscut ca fiind specifice mai ales sistemului de învățământ, acest domeniu fiind cel care mă interesează în mod special acum.
Sper ca și alții să aibă această oportunitate de a călători și de a lua contact într-un mod personal și direct cu o nouă cultură, deoarece în acest mod ne putem lărgi orizonturile și putem ajunge la concluzia că, prin explorarea unor alte personalități, ne vom cunoaște mai bine pe noi înșine.,,
Pentru a participa la acest schimb trebuie să fii in primul rând elev la Colegiul National Lucian Blaga si să îndeplinești următoarele conditii.
1.Medie generala foarte buna in anul scolar precedent
2.Media anuala 10/buna la limba germana pe anul scolar precedent
3.Performante scolare si extrascolare (olimpiade,concursuri,evenimente culturale,proiecte,etc)
4.Disponibilitatea de a oferi conditii de cazare colegiilor parteneri germani
5.Comportament exemplar pe tot parcursul parteneriatului(sociabilitate,inplicare,abilitati de comunicare,disciplina)
6.In anul scolar 2015 sunt vizati pentru schimbul de experientă elevii claselor a IX-a si a X-a
7.Se solicita acordarea unei recomandari pentru elevii doritori din partea unui profesor de limbi straine sau diriginte
8.Realizarea in Word /PP a unei prezentari personale (CV) in limba germană.
Toate aceste date vor fi prelucrate de catre Prof. Mucsi- Amaritei Andreea , iar in cadrul catedrei de limbă germană se va realiza lista finală cu cei participanți la acest parteneriat. Aceasta va fi publicată la finalul anului școlar 2014/2015. Plecarea spre Germania se va face în decursul vacanței de vară iar partenerii germani vor fi in vizită in România in luna Septembrie.
                                                                                                                        Mucsi-Amaritei Andreea
                                                            Profesor la Colegiul Naţional “Lucian Blaga” Sebeş

budingen1

 

budingen2

 

budingen3

 

În săptămâna 20-26 septembrie 2010, Colegiul Naţional „Lucian Blaga” Sebeş a găzduit elevii şi profesorii de la Wolgang Ernst Gymnasium Büdinden-Germania, în cadrul schimbului şcolar ale cărui baze au fost consolidate în anul 2008.
Cu această ocazie, cei 12 elevi însoţiţi de prof. Stephanie Gerlich şi Berndt Wenderoth au avut prilejul de a asista la orele colegilor români.
Împreună cu gazdele lor şi cu doamnele prof. Marcela Drăghiţă şi Adina Mucenicu, oaspeţii de la Büdingen au vizitat oraşele Sighişoara, Alba-Iulia şi Sibiu.
Considerăm că deschiderea şcolii spre astfel de schimburi de experienţă este benefică şi constituie o ocazie excelentă de cunoaştere al unui alt tip de cultură, precum şi al unui alt mod de viaţă.
De altfel, pe acelaşi coordonate se situează vizita oficială organizată de Primăria şi Consiliul Local Sebeş în vederea înfrăţirii municipiului nostru cu oraşul austriac Knittelfeld. În acest context, s-a stabilit un prim contact cu Bundesrealgymnasium din Knittelfeld în vederea constituirii unui parteneriat cu colegiul nostru. Trebuie să menţionăm admirabilul efort al comunităţii româneşti din Knittelfeld de a-şi conserva identitatea prin promovarea valorilor autentice ale culturii noastre în spaţiul european.
 
Prof. Tereza Cândea

 

 

 

Schimbul şcolar pe cale de a deveni tradiţie la Colegiul Naţional “Lucian Blaga” Sebeş
 
 
Parafrazându-l pe marele gânditor german Johann Wolfgang Goethe, nu călătorim pentru a ajunge undeva, ci pentru plăcerea de a călători. Călătorind înveţi, ţi se deschid ferestrele minţii şi porţile sufletului şi astfel păşeşti cu paşi mici, dar siguri pe drumul cunoaşterii, al frumosului şi al diversităţii culturale care defineşte această lume.
Sub imboldul “călătoriei”,un grup de doisprezece elevi ai Colegiului Naţional “Lucian Blaga” Sebeş, însoţiţi de d-nele profesoare Marcela Draghiţă si Adina Mucenicu au efectuat cea de-a doua vizită în Germania, la “Wolfgang-Ernst”-Gymnasium din Büdingen, oraş înfrăţit cu Sebeşul, în perioada 05.09.-13.09. 2010.
La numai o săptămână distanţă, doisprezece elevi germani împreună cu prof. Stefanie Gerlich si Bernd Wenderoth au sosit in oraşul si colegiul nostru.
Săptămâna petrecută de noi în Germania a fost o experienţă interesantă pentru toţi participanţii, pentru unii elevi chiar unică, acestia fiind plecaţi pentru prima dată dincolo de graniţele ţării.
Programul a fost complex, cuprinzând atât ore de curs la gimnaziul amintit, cât şi excursii, drumeţii, vizitarea oraşelor Frankfurt si Büdingen, pe urmele celor două genii Göthe şi Schiller, sau activităţi sportive, deosebit de interesante.S-a dovedit încă odata că sportul este cel care sudează un colectiv, la acest tip de activitate punând umărul si sufletul atât elevii germani cât şi cei români. Desigur, principala punte de legătură a constituit-o însă limba germană, secondată  îndeaproape de limba engleză. Cu această ocazie, elevii au conştientizat pe propria piele ce important este să “te mişti liber”, să –ţi exprimi gândurile si sentimentele folosindu-te de cunoştinţele de limbi străine însuşite in anii de scoală, îmbogătindu-şi în acelaşi timp vocabularul cu expresii germane neaoşe, experimentând jocuri de cuvinte in conversaţii purtate cu vorbitori nativi,  ajutaţi fiind de către partenerii lor din Germania.
O experienţă inedită a constituit-o si faptul că elevii noştri au trebuit să se adapteze la alt ritm de viaţă, la alte obiceiuri cotidiene si culinare, deoarece au fost cazaţi la familiile colegilor din oraşul partener al Sebeşului, Büdingen.
In România programul organizat pentru oaspeţii noştri a fost la fel de intens si a cuprins drumeţii, ore de curs, excursii la Câlnic, Sibiu si Sighişoara, cetăţi transilvănene cu adânci rădăcini săseşti, care au fost pe deplin pe gustul tuturor celor implicaţi.
La fel de mult au cântărit însă şi proverbiala ospitatlitate românească, obiceiurile noastre culinare, mititeii, cârnaţii, salata de vinete si zacusca fiind doar o parte din motivele pentru care s-ar mai intoarce in Romania in anii viitori.
Desigur că există capitole la care trebuie să mai lucrăm, aspecte asupra cărora trebuie sa mai reflectăm,  dar concluzia generală a fost că avem de invăţat unii de la altii.
Frumuseţea acestei lumi constă in diversitatea ei, in faptul că fiecare dintre noi suntem unici, dar nevoiţi să recunoaştem că trebuie să invăţăm de la vârsta şcolii să fim toleranţi, deschişi nu doar către valorile naţionale, ci şi către cele internaţionale, că nu vom prospera politic sau economic, nici intelectual decât dacă ne uităm şi în “grădina vecinului”,
nu pentru a-l invidia, ci pentru a prelua din temeinicia lucrului bine făcut, frumuseţea, curăţenia şi liniştea din spaţiul lui.
Ideea acestui schimb între elevi este pe cât de generoasă, pe atât de firească: este misiunea oricărei şcoli, aceea de a forma in elevul nostru gândirea europeană prin cultivarea respectului faţă de valorile europene si internaţionale, nu doar din cărţi, ci prin activităţi concrete.
In loc de concluzie aş enumera o serie de puncte forte ale celor două şcoli, produsul a doua sisteme de invăţământ fundamental diferite.
 Aşadar, de la partenerii noştri germani am putea prelua învăţarea serioasă, printr-un număr mare de ore  a cel puţin două limbi străine pe parcursul anilor de şcoala şi pe toată durata vieţii, un deziderat al Uniunii Europene, seriozitatea, procuparea constantă pentru un mediu înconjurător curat şi pentru sport, firescul lucrului bine făcut, inter- si multiculturalitaea fiind subscrise demult exigenţelor deja clasice ale şcolii.
De asemenea, participanţii la acest schimb au fost impresionaţi de nivelul bun de cunoştinte la diverse obiecte al colegilor lor  români, de generozitatea si ospitatlitatea acestora, cei doi profesori însoţitori fiind plăcut surprinşi de atmosfera caldă dintre profesorii şi elevii noştri, de respectul pe care aceştia l-au dovedit atât in relaţiile dintre ei, cât si cu toţi ceilalţi implicaţi în acest schimb, de numărul mare al olimpicilor, de faptul că avem un olimpic internaţional la germană, pe elevul Vlad Ştefan şi de preocuparea noastră pentru teatru, evenimente culturale si alte activităţi extraşcolare.
Din punctul de vedere al profesorului român participant la schimb, subliniez drept foarte utilă existenţa sa, deoarece o asemenea experienţă culturală este un pas important in concretizarea educaţiei privind dialogul intercultural, ajutându-ne să regândim priorităţile, să transmitem conţinuturi purtătoare de valori înalte, în conformitate cu necesitaţile lumii contemporane.
Un schimb de experienţă care implică deopotrivă elevi şi profesori din două ţări diferite constituie o strategie de realizare a exigenţelor educaţiei interculturale la nivelul şcolii, dar şi al comunităţii locale.
In spatele acestei acţiuni stau oameni cu suflet, oameni interesaţi ca tânăra generaţie să cunoască forţa imbogăţitoare a contactului cultural, să se formeze comportamental şi relaţional alături de colegii lor din Europa.
Trebuie amintiţi in acest sens domnul profesor Nicolae Moga, directorul Colegiului National “Lucian Blaga” Sebeş, Primăria Oraşului Sebeş, Clubul Rotary Sebeş şi bineînţeles părinţii elevilor noştri, fără de care schimbul nu ar fi putut avea loc.
 
 
                                                                                                                        Adina Mucenicu
                                                            Profesor la Colegiul Naţional “Lucian Blaga” Sebeş

budingen1

 

budingen2

 

budingen3

Realizări ale CNLB Sebeș

Peste 87% din absolvenţii clasei a VIII-a au obţinut medii între 8 şi 10, iar 52% au obţinut medii între 9 şi 10.

Peste 82% din absolvenţii clasei a XII-a au obţinut medii între 8 şi 10, iar 42% au obţinut medii între 9 şi 10.

Peste 95% din absolvenţii clasei a XII-a urmează cursurile unei facultăţi.

7 elevi au intrat la facultate de pe locul I.

64 de elevi au obţinut premii şi menţiuni la faza judeţeană a olimpiadelor şcolare:
Premiul I - 22 elevi
Premiul II - 13 elevi
Premiul III - 7 elevi
Menţiuni - 22 elevi

19 de elevi au obţinut premii şi menţiuni la concursurile interjudeţene:
Premiul I - 3 elevi
Premiul II - 6 elevi
Premiul III- 5 elevi
Menţiuni - 5 elevi

28 de elevi s-au calificatla faza naţională a olimpiadelor şcolare:
Premiul II - 2 elevi
Menţiuni - 3 elevi

MECTS  |   ISJ Alba  |   CCD Alba  |   Primăria Sebeș Design by MDM Soft 2012.

Site optimizat pentru Mozila Firefox, Google Chrome și Internet Explorer 9.